Vädret / minnesstund ….

Go kväll 

Söndagen och helgen swishade förbi 🤭

I morse  lagade jag lite mat , köttfärsbiffar och kasslergratäng 

Nu har vi mat och matlådor tills på onsdag 

(null)

(null)

Efter det tog jag en promenad i området medans Henning sov en stund 

( han sov inget i natt )  minnesstunden i dag har nog tagit mycket energi 

(null)

(null)

(null)

Jag Gick runt globen och Enskede ridstall 

När jag kom hem så satte jag mig på balkongen 1 timme i solen och lyssnade på ljudbok 

Vid 15 tiden åkte vi ut till Gustavsberg och Blå Blom Hotel 

Där hade vi minnesstund för Ove och afternoon Tea 

Det var väldigt känslosamt , särskilt när Eva , Oves fru läste en dikt som Ove valt ut och gissa om jag fick rysningar då det visade sig att han valt precis samma som jag har lagt undan i min låda för ca 2 år sen som jag vill ha om jag går bort en dag ….

Exakt samma text 

Det var jättefint på Blå Blom och massa gott 

Jag kommer inte lägga upp några bilder från minnesstunden  på sociala medier  varken på inbjudna personer eller minnes bordet men jag kan bjuda på 3 Bilder  från restaurangen och lite gott 

(null)

(null)

(null)
Det serverades sandwich, snittar,  massa bakverk , vin , kaffe och te 

Mysigt att se alla i dag fast  att det var under tråkiga omständigheter
😢

Henning har varit väldigt ledsen både innan och efter minnesstunden , svårt för honom att ta in . 

Jag försöker trösta så mycket jag kan genom kramar och närhet 

Mina tankar är hos Eva i dag ♥️♥️♥️♥️
Och resten av familjen såklart 

Nu ska jag titta på farmen sen är det  Natt natt 

Det väntar en tuff vecka med jobb, kp uppdrag och föreläsning! 


God natt // Maria 🌸




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0